Unitatea Administrativ Teritorială a Municipiului Moinești anunță că s-a înscris în „Programul casarea autovehiculelor uzate”, iar după aprobarea cererii de către AFM, proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani vor putea primi în schimbul casării acestora suma de 3.000 lei.
Cetățenii care vor depune dosarul de participare la acest program nu vor fi nevoiți să folosească această sumă pentru a achiziționa un autoturism nou.
Condițiile de acordare a stimulentului de casare sunt:
1. Pentru solicitant:
a) este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a delegatului - Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Moinești;
- deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale UAT delegat - Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Moinesti cu excepţia persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
- nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
- nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în Program;
- nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
- se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
- se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare;
2. Pentru autovehicul:
- este înregistrat în evidenţele fiscale ale delegatului – U.A.T. Municipiul Moinesti;
- la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării;
- are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
- conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie;
Documentele necesare pentru acordarea stimulentului de casare sunt:
- Cerere de înscriere tip;
- Actul de identitate al solicitantului, în copie conformă cu originalul;
- Cartea de identitate a mijlocului de transport, în copie conformă cu originalul;
- Certificatul de înmatriculare, în copie conformă cu originalul;
- Cerere de eliberare certificat de atestare fiscală de către Serviciul Venituri a Unității Administrativ Teritoriale Municipiul Moinești;
- Certificat de atestare fiscală valabil din care să rezulte că nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat, emis ANAF - Administraţia Finanţelor a Unității Administrativ Teritoriale Municipiul Moinești;
- Împuternicire în original sau copie legalizată, dacă este cazul;
- Actul de identitate al împuternicitului, în copie conformă cu originalul;
- Extras de cont în vederea virării stimulentului pentru casare, în cazul aprobării cererii;
- Acord privind prelucrare a datelor cu caracter personal;
Persoanele interesate să participe la acest Program, vor putea depune cererea și actele necesare la sediul U.A.T. Moinești.
(foto: imagine ilustrativă)